توضیحات وزارت نیرو درباره خبری کذب در مورد سد قیز قلعه‌سی

روز گذشته اطلاعات کذبی به استناد گزارش غلط یک رسانه محلی در برخی از شبکه‌های مجازی منتشر شد. بر این اساس وزارت نیرو توضیحاتی را به منظور تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

به گزارش سراج24؛ وزارت نیرو اعلام کرد: پیشرفت پروژه سد قیزقلعه‌سی از سال ۱۳۸۵ تا پایان دولت دوازدهم کمتر از ۸۰ درصد بود به نحوی‌که قابلیت بهره‌برداری به هیچ وجه امکان‌پذیر نبود و امکان تنظیم آب از سد برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایین دست وجود نداشت.

این وزارتخانه افزوده است: با توجه به اهمیت سد و شبکه‌های آبیاری قیزقلعه‌سی برای توسعه شمال غرب کشور و برنامه قوه مجریه به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، این پروژه در فهرست طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم قرار گرفت.

وزارت نیرو تصریح کرده است: در این راستا، طی کمتر از ۳ سال فعالیت دولت سیزدهم اقداماتی نظیر تکمیل سازه بدنه سد (بتن‌ریزی و خاک‌ریزی)، نصب تجهیزات هیدرومکانیکال و ابزار دقیق، حفاری و تزریق پرده آب‌بند، جاده و تونل‌های دسترسی، ساخت ساختمان‌های بهره‌برداری، تکمیل پانل‌های بتنی و تکمیل تاج سد و محوطه‌سازی تا پیشرفت ۱۰۰ درصد و تکمیل عملیات اجرایی به پیش رفت و پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۳ مهیا بهره‌برداری و تزریق آب به شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایین دست شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه، اعتبارات تامین شده برای ساخت سد و شبکه‌های آبیاری قیزقلعه‌سی در دولت سیزدهم بیش از ۲ برابر کل اعتبار تخصیص یافته در ۱۵ سال قبل بود.

وزارت نیرو در پایان عنوان کرده است: لازم به ذکر است، جزئیات عملیات اجرایی و سابقه سد قیزقلعه‌سی یک هفته پیش از افتتاح در یک گزارش خبری توسط مدیران سد و آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به طور رسمی منتشر شد.

اخبار مرتبط

سرپرست ریاست جمهوری در منزل حمید نوری حضور یافت

قالیباف آزادی حمید نوری را تبریک گفت

عزم تهران و مسکو برای تحکیم مناسبات