بانکی پور مطرح کرد:

سلبریتی های متخلف ممنوع التصویر می شوند

بانکی پور:گفت: قانونی بودن حجاب، طبق فرمایش حضرت امام، از ابتدای انقلاب بوده است ولی قانونی شدن مجازات عدم اجرای آن، مربوط به سال ۶۲ است. حبس و شلاق به تدریج از مجازات حجاب حذف شده است. میزان بازدارندگی در قوانین ۶۳۸ مشخص نیست. ولی در قانون جدید، سه تا پنج درصد اموال سلبریتی ها توقیف می شود، تا مدتی گذرنامه شان توقیف می شودو ممنوع الخبر و ممنوع التصویر می شوند. اینها بخشی از جمله مجازات این سلبریتی ها است. 

به گزارش سراج24؛ دکتر بانکی پور با اشاره به شکل گیری چهار گروه درباره موضوع حجاب، گفت: عده ای سکوت کردند و دلیل این سکوت را، مصلحت دانستند. اینها باور دارند که باید منتظر اعلام نظر رسمی نظام بود. گروه دیگر، به اندازه توان خودشان، اقدام کردند. اینها هر کاری می توانستند انجام داده اند. گروه سوم به دنبال راهکاری برای ما مشکل حجاب بودند.  اینها باور دارند که باید برخورد علمی با موضوع حجاب کرد. گروه چهارم، به دنبال مخالفت کردن و نقد اقدامات سازمان های مرتبط بودند. این گروه، کار راحت تر یعنی، مخالف خوانی را دنبال می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: وقتی لایحه حجاب از سوی قوه قضاییه به مجلس آمد، به شدت با آن مخالفت شد. سرانجام با جمع سپاری، و استماع نظرات متفاوت، و تایید رئیس مجلس، متن مفصل تر تهیه شد. با فراستی که به کار رفت، همه مشکلات برطرف شد و دست بسیج و گروه های مردمی برای انجام وظایف شان، باز است. در متن فعلی، برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به کار. بسته شده است. تغییرات، تیزتر شده است و زمان نیز برای ارایه گزارش دستگاه های مختلف، اعلام شده است. هرگونه قصور از سوی دستگاه ها، موجب تنبیه و مجازات مدیران مربوطه می شود. در لایحه حجاب، ضمانت اجرایی و جرم انگاری نیز درج شده است. 

بانکی پور ادامه داد: تبلیغات برای مادر و پارچه مشکی، در تلویزیون رایگان سده است. وظایف مترو و رسانه ها و سازمان برنامه و بودجه، کاملا در این زمینه مشخص شده است. تاسیس کارخانه تولید چادر نیز در این لایحه دیده شده است. بیشترین وظایف برای شهرداری و سازمان بودجه و وزارت صنعت و معدن، دیده شده است. دو سال اخیر برای ما خیلی سخت بود ولی اگر لایحه، به خوبی اجرا شود، برای کشور بسیار موثری است. وظایف و اختیارات بسیج و عاملین به معروف به خوبی دیده شده است. برای همه بخش های مردمی، سامانه ای تعریف شده است. هر فردی می تواند گزارش تخلفات مدیران اجرایی را اعلام کند و دست مردم باز شدن است.

وی ادامه داد: قانونی بودن حجاب، طبق فرمایش حضرت امام، از ابتدای انقلاب بوده است ولی قانونی شدن مجازات عدم اجرای آن، مربوط به سال ۶۲ است. حبس و شلاق به تدریج از مجازات حجاب حذف شده است. میزان بازدارندگی در قوانین ۶۳۸ مشخص نیست. ولی در قانون جدید، سه تا پنج درصد اموال سلبریتی ها توقیف می شود، تا مدتی گذرنامه شان توقیف می شودو ممنوع الخبر و ممنون التصویر می شوند. اینها بخشی از جمله مجازات این سلبریتی ها است. 

بانکی پور اضافه کرد: برای ترویج بد پوششی و کشف حجاب از سوی مدیران و کارکنان دولت نیز مجازات بازدارنده تعریف شده است. برای کسانی که بد پوشش هستند یا کشف حجاب می کنند، دو گروه وجود دارد: گروهی که عامدانه این مار را می کنند و گروهی که تخت تاثیر فضاسازی ها قرار گرفته اند. کسی که وابسته به دولت های خارجی است و عامدانه بد پوشش است یا کشف حجاب می کند، غده سرطانی هستند و باید با آنان برخورد شود. اما کسی که معرض نیست، باید با وی به گونه ای دیگر برخورد شود. برای نمونه اگر فردی، دفعه اول، پیامک کشف حجاب دریافت کرد ولی رفتارش را تغییر نداد و با وجود پیامک های بعدی، دوباره کشف حجاب کرد، باید کل جریمه را پرداخت کند. 

وی گفت: ما معتقد هستیم، رفتار بیشتر از نود درصد افراد، از سر ناآگاهی است. اما فرد عادی که عامدانه اصرار به کشف حجاب دارد با محرومیت های اجتماعی شدیدی روبرو می شود. مجازات سنگین تری برای این فراد، لحاظ می شود که شامل حبس نیز می شود. دست پلیس کاملا باز است‌ و می تواند جریمه نیز کند. فراجا می تواند در جاهایی که دوربین نیست، فرد را بازداشت و از او، مدارک هویتی را طلب می کند. تا فرد احراز هویت نشود، او را رها نمی کنند. تمام دوربین های دولتی و خصوصی و عمومی، باید به سامانه فراجا وصل شوند. هر فردی به خدمات دولتی و عمومی نیازمند است بنابراین برای افراد فقیر هم، مجازات درنظر گرفته می شود.

اخبار مرتبط

شناخت کف میدان حجاب پیش نیاز نقد لایحه حجاب است