حجت الاسلام و المسلمین دانایی:

شناخت کف میدان حجاب پیش نیاز نقد لایحه حجاب است

حجت الاسلام والمسلمین دانایی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب حجاب و جایگاه روحانیت، در اغتشاشات سال ۱۴۰۱،  گفت: در نقد لایحه حجاب و عفاف، تنها کسانی میتوانند حرف دقیق بزنند که کف میدان حجاب را بشناسند وتجربه مداوم مواجه با مکشفه ها را  داشته باشند.

به گزارش سراج24؛ حجت الاسلام والمسلمین دانایی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب حجاب و جایگاه روحانیت، در اغتشاشات سال ۱۴۰۱،  گفت: در نقد لایحه حجاب و عفاف، تنها کسانی میتوانند حرف دقیق بزنند که کف میدان حجاب را بشناسند وتجربه مداوم مواجه با مکشفه ها را  داشته باشند، لذا کسانی که با کف میدان کار در حوزه حجاب آشنا نیستند، نقدشان از دقت لازم برخوردا نیست. 

وی افزود: تجربه مداوم میدانی ما میگوید؛  ۹۵ درصداز  کسانی که کشف حجاب می کنند، با تذکر لسانی دلسوزانه تغییر رویه میدهند ظاهر و پوشش خود را اصلاح میکنند ونیاز به پیگیری های بعدی ندارد ولی تکمیل کننده این تذکرات کارهای ایجابی، فرهنگی واعتقادی است.

حجت الاسلام دانایی ادامه داد: مسئله مهمتر این است که دغدغه مندان به اسلام وانقلاب نباید درخصوص مسئله حجاب ، منفعل، ساکت و بی عمل باشند چرا که همه ما نسبت به اسلام وانقلاب مسئولیم وباید وظایف فردی واجتماعی خود را به نحو احسنت در این خصوص انجام دهیم .

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران در خصوص لایحه حجاب گفت: این لایحه علاوه بر اینکه مجازات حساب شده ای را برای اقامه ، اشاعه و ارتکاب منکر تدارک دیده،  وظایف وتکالیف دستگاه ها را مشخص کرده ونسبت به ترک فعل مدیران نیز سکوت نکرده است.

 وی افزود:  همه مردم از نظر شرعی موظف به تذکر لسانی هستند لکن با این کار فقط فضای بصری جامعه از منکر وآلودگی پاک میشودولی  چون اصلاح اساسی مسئله حجاب نیاز به تقویت پایه های اعتقادی ، شناختی و فراهم کردن زیرساخت های فراوانی دار حتنا باید دست به دامن قانون وقانون گذار شد،  لذا حس میکنیم که باتوجه به ذو ابعاد بودن لایحه حجاب، این لایحه بسیاری از موانع را برطرف کرده وزمینه ها برای حل مسئله حجاب فراهم میکند.

 ایشان در ادامه تاکید کرد: باید تمرکز دستگاه های حاکمیتی بر روی آن ۵ درصدی باشد که در مسیر باطل خود ایستادگی میکنند که برخی  سلبریتی ها و شخصیت های شاخص جزو این دسته هستند وخوشبختانه در لایحه حجاب  مجازات نقره داغ کننده ای برای این افراد درنظرگرفته شده است.

 

حجت الاسلام دانایی درپایان گفت:  همه ما باید قدر دان و حامی طراحان لایحه باشیم  که با مشورت ، مطالعه وعقلانیت، چنین لایحه ای را آماده وزمینه اجرای حکیمانه ی آن  را فراهم نموده اند.

اخبار مرتبط

سلبریتی های متخلف ممنوع التصویر می شوند