نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با سراج۲۴:

رئیس جمهور ما در حال خدمت و تلاش برای مردم به شهادت رسید/ باید اتحاد و وفاق ملی را حفظ کنیم

نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با سراج۲۴ گفت: حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهان به علت سقوط بالگرد، از جهت سنگینی بار و تلخی و ناگواری آن، همانند شهادت شهید رجایی و باهنر است؛ چراکه در این اتفاق نیز مقام اول اجرایی کشور در حال خدمت، کار و تلاش موثر برای مردم به شکلی ناراحت‌کننده با همراهان خود به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش سراج24؛ احمد مازنی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با سراج24 درباره حادثه غم‌انگیز سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان گفت: تا جایی که من اطلاع دارم و تجربه‌ی تاریخی‌ام نشان می‌دهد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما حوادث تلخ و سخت بسیاری داشتیم که هر کدام از آن‌ها در نوع خود قابل تحلیل و ارزیابی به شکلی مستقل است.

وی ادامه داد: در یک برایند کلی این حوادث و وقایع تلخ، منجر به شکوفایی و رشد حرکت اصلی انقلاب اسلامی و اندیشه امام(ره) شده است.

نماینده سابق مجلس با شرح مختصری از وقایع تاریخ انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی ما می‌بینیم که در یک مدت کوتاه، اتفاقات سنگینی رخ می‌داد که یکی از آن‌ها انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بود. این حادثه وقتی اتفاق افتاد میان جریان‌هایی که با راه اسلام ناب و اندیشه امام(ره) همسویی بیشتری داشتند و جریان‌های دیگری که در تقابل با این تفکر بودند، فاصله ایجاد کرد.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس به آثار ماندگار انقلاب پس از شهادت شخصیت‌های برجسته کشور اشاره کرد و بیان داشت: شهادت بزرگان انقلاب ما از جمله شهیدان بهشتی، مطهری، باهنر و رجایی که ریشه در قساوت دشمن داشت موجب روشن‌تر شدن راه انقلاب شد.

وی همچنین یادآور شد: در طول انقلاب به خصوص اوایل آن ترورهای زیادی از سوی دشمنان و منافقین صورت می‌گرفت. کشور در ابتدای انقلاب بود که درگیر جنگ تحمیلی شد. با این حال و علیرغم همه‌ی مشکلات و در نهایت همه‌ی این اتفاقات راه انقلاب برای ملت به سوی اهداف متعالی روشن شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهان به علت سقوط بالگرد، از جهت سنگینی بار و تلخی و ناگواری آن، همانند شهادت شهید رجایی و باهنر است؛ چراکه در این اتفاق نیز مقام اول اجرایی کشور در حال خدمت، کار و تلاش موثر برای مردم به شکلی ناراحت‌کننده با همراهان خود به شهادت رسیده‌اند.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اضافه کرد: شهادت رئیس جمهور و شخصیت‌های همراه از جمله آقایان امیرعبداللهیان، آیت‌الله آل هاشم و استاندار جوان، آقای رحمتی، نمادهایی هستند که می‌توانند در روشن‌تر شدن مسیر آینده انقلاب برای آینده ملت موثر واقع شود.

وی پیرامون اهمیت حفظ اتحاد ملی و لزوم قدرشناسی از ملت و مسئولین کشور، خاطر نشان کرد: شهادت رئیس جمهور با همه‌ی تلخی‌هایی که دارد باید درس عبرتی باشد برای همگان که توجه کنیم در هر موقعیت و وضعیتی که باشیم، با هر تفکری که هستیم و هرگونه رقابتی با یکدیگر داریم روزی باید به ندای حق لبیک بگوییم. بنابراین در این جهان باید قدردان یکدیگر، هم ملت شریف و هم خدمتگزاران باشیم و در شرایط اینچنینی اتحاد و وفاق ملی را حفظ کنیم.

مازنی در پایان ناراحتی خود را از حادثه منجر به شهادت رئیس جمهور و همراهان اعلام کرد و گفت: مجدد شهادت رئیس جمهور و همراهان را هم به رهبر معظم انقلاب، هم خانواده‌ی شهدا و هم ملت ایران تسلیت می‌گویم. امیدوار هستم در ادامه، راه انقلاب روشن‌تر و مرزبندی‌ها با دشمنان شفاف‌تر گردد.


 

اخبار مرتبط

توصیفات کم‌نظیر امام خامنه‌ای از شهید رئیسی

حکایت گریه مجری لبنانی برای رئیس‌جمهور + فیلم

دولت انقلابی | از تامین اعتبار تا کاهش وابستگی به سوخت