جبالیا؛ ویرانه‌ای که کابوس نظامیان اسرائیلی شد

نظامیان اسرائیلی که چند ماه پیش با ویران کردن شهر جبالیا در شمال غزه با ادعای نابودی زیرساخت‌های مقاومت از آن عقب‌نشینی کرده بودند، یک هفته است که در تصرف آن ناکام مانده‌اند و در تله‌های مرگبار آن شکار می‌شوند.

به گزارش سراج24؛ «به عنوان عضو کمیسیون خارجی کنست، اطلاعاتی دارم که نشان می‌دهد بر خلاف سخنان ارتش و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، همه 24 گردان القسام در غزه فعالند». این سخنان عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود امیت هالوی است که از صبح امروز در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است.


ارتش رژیم صهیونیستی که پیشتر ادعا کرده بود گردانهای حماس در شمال نوار غزه را از بین برده و اکنون به دنبال نابودی 4 گردان باقی‌مانده از کتائب القسام در رفح است، از هفته پیش با تشدید حملات مقاومت از شمال نوار غزه و درست مناطقی که مدعی بود آنها را از نیروهای مقاومت پاکسازی کرده، غافلگیر شد و به همین دلیل بار دیگر تلاش کرد به شهر ویران شده جبالیا بازگردد و آن را تصرف کند تا مانع شلیک موشک‌ها از این منطقه سوی شهرک‌های اشغالی شود. 


انتشار تصاویر مقاومت از نبرد سنگین با اشغالگران و شکار نظامیان اسرائیلی و ادوات نظامی آنها در کنار اذعان مقامات شهرک‌نشینی اطراف نوار غزه، زمین‌گیر شدن نظامیان صهیونیست در تصرف شهر ویران شده جبالیا را برملا کرد و هیچ راهی برای تل‌آویو برای سانسور اخبار ناکامی‌اش در شمال نوار غزه به جای نگذاشت. 


رزمندگان مقاومت که به اذعان نظامیان صهیونیست، تاکتیک‌های نظامی خود را ارتقا داده‌اند به شیوه‌های مختلف، نظامیان اسرائیلی را در میانه ویرانه‌های شهر جبالیا غافلگیر می‌کنند.


تحلیلگر شبکه الجزیره فایز الدویری نیز با اشاره به آمار بالای تلفات و خسارت جنگ‌افزارهای دشمن در نبردهای شدید در جبالیا و تبدیل شدن این شهر به «گورستان متجاوزان»، موفقیت‌های مقاومت در این شهر را را حاصل اتاق عملیات مشترک ورزیده و نشان‌دهنده هماهنگی بالای کتائب شهید عزالدین قسام، سرایا القدس و الویه ناصر صلاح الدین در ضربه به صهیونیست‌ها توصیف کرد.


ارتش رژیم صهیونیستی که مدعی بود زیرساخت‌های مقاومت را در شمال نوار غزه از بین برده و دیگر نوبت به جنوب نوار غزه و رفح رسیده، از دوشنبه پیش بار دیگر نیروهای خود را وارد بخش‌هایی از شمال نوار غزه و به طور مشخص اردوگاه جبالیا در شرق شهر غزه و محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه کرد.
 
در همان روزهای نخست دریافت که قادر به نبرد زمینی در محله الزیتون نیست و با ادعای پایان عملیات نظامی در این منطقه، از آن عقب‌نشینی کرد تا از تله‌های مرگبار مقاومت در این محله در امان بماند.


در سایه اذعان رسانه‌های اسرائیلی به این امر که «حماس به سرعت در حال بازیابی توانمندی‌های خود و استقرار مجدد در مناطق دیگر غزه» است و «اخیراً تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر داده»، اشغالگران به بمباران جنون‌آمیز جبالیا بازگشته و جنگنده‌های آنها این منطقه را زیر آتش خود گرفته‌اند.
 

اخبار مرتبط