ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و شلیک گاز اشک‌آور توسط پلیس

با تداوم اعتراض‌های دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، پلیس با حمله به دانشگاه آریزونا ضمن پرتاب گاز اشک‌آور به سوی دانشجویان، چادر آنها را نیز جمع‌آوری کرد.

به گزارش سراج24؛ به نقل از روزنامه دیلی میل، ساعاتی پس از آن که پلیس آمریکا به سوی معترضان در دانشگاه آریزونا گاز اشک‌آور شلیک و چادرهای آنها را جمع‌آوری کرد، خبرها حاکی از برچیده شدن چادرهای معترضان حامی فلسطین در دانشگاه های پنسیلوانیا و ماساچوست و دستگیری ده ها نفر از آنها است.

پلیس فیلادلفیا و پنسیلوانیا نیز حوالی بامداد (دیروز) برای بیرون راندن معترضان از چادرها وارد عمل شدند.

چادرهای اعتراضی در هفته‌های اخیر در سراسر ایالات متحده و اروپا برپا شده و دانشجویان به دنبال قطع روابط دانشگاه هایشان با اسرائیل یا شرکت‌هایی حامی جنگ در غزه هستند.

پلیس آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی ۱۳ نفر را در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو دستگیر کرد.

معترضان در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در ازای فرصتی برای ارتباط با تصمیم گیرندگانی که نظارت بر سرمایه گذاری های دانشگاه را برعهده دارند، روز جمعه موافقت کردند که چادرهای خود را جمع کنند.

جنبش اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین حدود سه هفته قبل در دانشگاه کلمبیا شهر نیویورک آغاز شد. به دنبال این اعتراضات موجی از خشونت علیه معترضان و دستگیری آنها به راه افتاد.

براساس اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، از ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) تاکنون دستکم ۷۵ مورد اعتراض در دانشگاه های آمریکا به ثبت رسیده است و نزدیک به دو هزار و ۹۰۰ نفر دستگیر شدند.

اخبار مرتبط

اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه است