برپایی مراسم رسمی افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور وزیر ارشاد

مراسم رسمی افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران با حضور وزیر ارشاد آغاز شد.

به گزارش سراج24؛ مراسم افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی این دوره از نمایشگاه کتاب در حال برگزاری است.


در ادامه مراسم، گروه کر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سه قطعه شامل «سرود ملی»، «ای ایران» و «ایران سربلند» را نواختند که با همخوانی حاضران همراه شد.


یاسر احمدوند، رئیس سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سخنانی با خیر مقدم به حاضران گفت: نمایشگاه تلاش کرده به همت دست‌اندرکاران پیشرفت داشته باشد. نمایشگاه کتاب نمونه‌ای از تجلی همگرایی و تجمع دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در زیر سقف نظام مقدس جمهوری اسلامی است. استقبال خوب مردم در روز اول نشان‌دهنده اشتیاق مردم برای نمایشگاه معظم در منطقه و جهان است.

او افزود: حدود ۲۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و فیزیکی نمایشگاه و بیش از ۵۰ ناشران خارجی حضور دارند و آثار آن‌ها عرضه می‌شود. برنامه‌های فرهنگی متعدد در نقاط مختلف مصلی برگزار می‌شود تا خانواده‌ها از فضای مناسب و مساعد مصلی بهره‌مند شوند.

احمدوند در ادامه بیان کرد: ۱۵۰ هزار متر مربع وسعتی است که نمایشگاه در آن برپا شده است که این موضوع در سطح منطقه بی‌نظیر است، نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح، مبتنی بر سرمایه ایمانی مردم است.

رئیس نمایشگاه کتاب با اشاره به شعار نمایشگاه، « بخوانیم و بسازیم» اظهار کرد: شناخت و عمل؛ دو رکن عملکرد ماست و شعار امسال نشان می‌دهد که مسیر ساختن کشور از خواندن می‌گذرد، امیدوارم اهتمام همه به اجرای این شعار در طی ایام سال به افزایش دانش و آگاهی مردم منجر شود.

اخبار مرتبط

پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف

عیادت وزیر ارشاد از رضا رویگری

تشریح جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب