حملات مقاومت به محور «نتزاریم» در غزه

در دویست و سیزدهمین روز جنگ غزه و در سایه آمادگی اشغالگران برای حمله زمینی به رفح در جنوب این باریکه، گردان‌های القدس از هدف قرار دادن سربازها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در منطقه نتزاریم خبر داد.

به گزارش سراج24؛ گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز -دوشنبه- اعلام کرد که سربازها و خودروهای زرهی رژیم اشغالگر را در منطقه «نتزاریم» که شمال و جنوب نوار غزه را از هم جدا می‌کند، هدف قرار داده است.

طبق اعلام این گردان‌ها، در این عملیات نیروها و خودروهای دشمن مستقیم هدف قرار گرفتند.

گردان‌های القدس همچنین از هدف قرار دادن یک سرباز صهیونیست در شرق محله الشجاعیه شهر غزه توسط تک‌تیراندازهایش خبر داد.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر در نتزاریم را با رگبارهای موشکی متمرکز از بیش از یک محور بمباران کرد.

در عین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج کشتار شدند که در نتیجه آن ۵۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۰ تن دیگر زخمی شدند، به این ترتیب شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۷۳۵ تن و زخمی‌ها به ۷۸ هزار و ۱۰۸ تن افزایش یافت.
 

این در حالی است که شبکه فلسطینی الاقصی گزارش داد که ارتش اشغالگر در حال انجام حملات هوایی به مناطقی در شرق رفح در نزدیکی محله‌هایی است که دستور تخلیه دریافت کرده بودند.

همچنین رویترز از رئیس کمیسیون اروپا نقل کرد: ما دوباره خواستار آتش‌بس در غزه و آزادی اسیران اسرائیلی در غزه هستیم.  در عین حال حملات خشونت آمیز اسرائیل دوباره محله السلام در غرب گذرگاه رفح را هدف قرار داد.

این در حالی است که تعداد تلفات حملات شب گذشته و بامداد امروز در رفح به ۲۸ تن رسید که ۱۱ تن کودک و هشت تن زن هستند.

توپخانه اشغالگر گلوله‌هایی را به سمت مناطق مختلف در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه شلیک کرد.

خبرنگار العربی الجدید گفت که مقامات مصری گذرگاه رفح را پس از بستن دروازه آن برای مدت کوتاهی، بازگشایی کردند.

این در حالی است که پس از کشته شدن چهار سرباز صهیونیست طی روز یکشنبه و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر در اثر گلوله باران گذرگاه کرم ابوسالم توسط گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، اسرائیل اعلام کرد که گذرگاه کرم ابوسالم امروز به روی ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بسته می‌شود.

همچنین با شهادت مصطفی عیاد روزنامه نگار در اثر مجروحیت وی در بمباران اسرائیل که محله الزیتون در شهر غزه را هدف قرار داد، تعداد شهدای خبرنگار در نوار غزه از آغاز جنگ در هفت اکتبر گذشته به ۱۴۲ نفر رسید.

اخبار مرتبط

رسانه انگلیسی: ماشین جنگی اسرائیل در غزه پنچر شده است

نتانیاهو: عملیات رفح چندین هفته به طول خواهد انجامید

قبل از آتش‌بس کامل اسرای صهیونیست رنگ نور را نمی‌بینند