روح‌الله میرزایی:

مطالبه‌گری صحیح جامعه را اصلاح می‌کند

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رویکرد این ستاد به هیچ عنوان اقدامات سلبی نبوده و هدف اصلی ما ایجاد روحیه‌ مطالبه‌گری در مردم است که این موضوع موجب اصلاح جامعه می‌شود.

به گزارش سراج24؛ جلسه تبیین فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با حضور معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و اهالی رسانه برگزار شد.

روح‌الله میرزایی در ابتدای این جلسه گفت: در سال 1372 ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور ایجاد شد که هدف اصلی این ستاد احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان آحاد مردم بود.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: همواره تاکیدات مقام‌معظم رهبری بر این موضوع دلالت داشته که ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف به ترغیب و ایجاد بستری امن برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است  و مسؤولان ستاد نباید درگیر کار اجرایی شوند.

برخورد با مسؤولان از مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های قضائی، حمایت معنوی، حمایت رسانه‌ای و حمایت‌های کارشناسی و نخبگانی از جمله حمایت‌های این ستاد برای آمرین به معروف و ناهین از منکر است.

میرزایی بحث مطالبه‌گری از مسؤولان استان در خصوص  پیگیری نشت نفت در آب منطقه سرخون چهارمحال و بختیاری را یک الگوی موفق امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های فراوانی دارد که مهم‌ترین آن در برخورد با مسؤولان جامعه است.

اختلافات آبی چهارمحال و بختیاری با استان همجوار یک منکر بزرگ است

وی با اشاره به مسئله انتقال آب در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این مسئله که آب شما مستعمره استان اصفهان است و تصمیم‌گیری در خصوص آب چهارمحال و بختیاری همواره به ضرر این استان بوده‌است موجب بیکاری و مشکلات بسیاری برای جوانان شده‌ که این موضوع یک منکر بزرگ است که باید از آن نهی شود.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: این ستاد طبق رویکرد جدید خود موظف به آموزش، توجیه و ترغیب مردم به مطالبه‌گری است و حمایت‌های لازم را از مطالبه‌گران دارد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای از سمت ستاد امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان سامانه منادی در حال ساخت است که در این سامانه مردم می‌توانند مطالبات، امر به معروف و نهی از منکر خود را در خصوص عملکرد مسؤولان به این ستاد اطلاع دهند و پس از بررسی به گوش مسؤول مورد نظر رسیده و نتیجه اعلام می‌شود.

مطالبه‌گری اصلاح جامعه را در پی دارد

میرزایی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در امر مطالبه‌گری گفت: همواره مطالبه‌گری صحیح دارای پیوست علمی، نخبگانی و رسانه‌ی است و بدون داشتن این دو موضوع مطالبه‌گری راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به درگیری این ستاد با رسانه‌های خارجی و معاند تاکید کرد: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان اقدامات سلبی نبوده البته رعایت قانون الزام و اجبار است اما هدف اصلی ما ایجاد روحیه‌ مطالبه‌گری در مردم است که این موضوع موجب اصلاح جامعه خواهد شد.

حمایت قضایی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

وی تاکید کرد: قرار دادن بیش از 300 وکیل رایگان و ایجاد بستر مشاوره رایگان از سوی قوه قضائیه برای حمایت از مطالبه‌گران از جمله حمایت‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: موضوع بیکار شدن کارگران یکی از واحدهای تولیدی استان نیز یک نمونه امر به معروف و نهی از منکر صحیح است و باید حمایت‌های لازم برای اصلاح امور این کارگران صورت پذیرد.

اخبار مرتبط