فعالیت هیئت‌های مجازی گلستان با شعار «هیئت و مسجد تعطیل نیست»

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تشریح فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در مقابله با کرونا از فعالیت هیئت‌های مجازی استان با شعار «هیئت و مسجد تعطیل نیست» خبر داد.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام نوراله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان وارد صحنه شده و ستاد مردمی مقابله با کرونا شکل گرفت.

وی افزود: این ستاد متشکل از هیئت مذهبی‌ها، طلاب، مداحان، قرآنی‌ها، بانوان، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و سایر تشکل‌ها بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه این ستاد در عرصه‌های مختلف خدمات خود را آغاز کرد، گفت: در روزهای اول شیوع کرونا شرایط خوبی بر استان حاکم نبود، بنابراین با حضور گروه‌های جهادی، هیئتی‌ها و نیروهای خودجوش مردمی ضدعفونی اماکن عمومی آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در مناطق آسیب‌پذیر، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های حاشیه شهرها، روستاها و افراد نیازمند انجام شد.

ولی نژاد همچنین از اعزام روحانیون به غسالخانه‌ها برای غسل، کفن و تدفین اموات کرونایی خبر داد و تصریح کرد: هموطنانی که جان خود را به دلیل کرونا از دست داده بودند باید غسل و تدفین می‌شدند و احترام آنها واجب بود؛ بنابراین سعی کردیم حضور طلبه‌ها و روحانیون زیادی را برای این کار پیش‌بینی کنیم تا این گره در استان باز شود.

وی بیان کرد: حضور در مناطق درمانی، کمک به مجموعه عوامل اجرایی مراکز درمانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تنوعی برای خانواده‌ها از طریق فضای مجازی، برگزاری مسابقات و جلسات قرآنی و جلسات مداحی در فضای مجازی، برنامه «مداحی تعطیل نیست»، «هیئت تعطیل نیست» و «مسجد تعطیل نیست» در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های ستاد مردمی مقابله با کرونا و اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بود.

در پایان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: این ارتباط برای کاهش آلام، آسیب‌ها و حفظ آرامش بدنه جامعه انجام شد تا مردم برای مقابله با کرونا آماده باشند و سعی شد که در این امر گروه‌های تبلیغی خوش نقش بودند و وظیفه شان را به درستی انجام دادند.

اخبار مرتبط

برگزاری نشست بزرگداشت روز سنندج در پژوهشگاه میراث فرهنگی

شگفتی قائمیان از برگزاری جشنواره امام رضا در روستایی دورافتاده

ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی