آیت الله کعبی در گفت وگو با«سراج۲۴»:

اندیشه تکفیری یکی از موانع بزرگ وحدت امت اسلام است

ضروری است تا گفت‌وگوها و هماهنگی‌های لازم را برای برون‌رفت از این وضعیت حاد درگیری سنی- شیعی که خواست استکبار است، ادامه پیدا کند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با سراج24 با تبریک هفته وحدت گفت: دشمنان اسلام و دشمنان عزت اسلامی و دشمنان امت اسلامی به دنبال تضعیف جهان اسلام هستند.
وی عنوان کرد: راهبرد دشمن در تضعیف امت اسلامی تشدید فتنه و جنگ مذهبی و درگیری‌های سنی - شیعی است، در حالی که دشمنان اسلام و امت، ضد شیعه و سنی هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: دشمنان امت اسلامی هیچ رغبتی به شیعه و سنی ندارند؛ آنها دنبال منافع خود هستند، منافعی که از قرنهای گذشته تاکنون آنها را به جهان اسلام کشانده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امت اسلامی چاره‌ای ندارد به جز اینکه راهبرد وحدت را عملیاتی کند و ما باید به فکر هم‌افزایی و توانمندسازی امت اسلامی در بخش سیاست، فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و ساختارهای امت باشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امروز امت اسلامی برخوردار از منابع و امکانات، نیروی انسانی و ذخایر عظیم اقتصادی است، باید از این منابع در جهت اقتدار امت اسلامی استفاده شود.
وی در این رابطه گفت: سازمان همکاری اسلامی، روسای کشورهای اسلامی و دولت‌ها، نخبگان، اصحاب فکر و اندیشه، جوانان، زنان، متفکرین و عالمان و حوزه‌های علمیه به فکر این راهبرد پایه‌ای تقویت امت اسلامی و پیشبرد وحدت باشند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسالت نخبگان امت در زمینه وحدت را خطیر دانست و افزود: در راس همه مولفه های وحدت، دیدگاه‌های علمای اسلام اهمیت فراوان دارد، ضروری است تا گفت‌وگوها و هماهنگی‌های لازم را برای برون‌رفت از این وضعیت حاد درگیری سنی- شیعی که خواست استکبار است، ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به مسئله دیپلماسی وحدت و لزوم پیگیری آن در جهان اسلام گفت: راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی و تقریب مذاهب تنها راه تقویت امت اسلامی در برابر منافع استکبار آمریکا و صیهونیسم بین‌الملل است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که اندیشه تکفیری و اندیشه تکفیر یکی از موانع بزرگ وحدت است، افزود: ایجاد تنفر مذهبی و خط نفاق و فتنه، اندیشه تکفیری، فریب خوردن از استکبار، نشناختن یکدیگر و یاس و ناامیدی از وحدت از جمله مهم‌ترین موانع وحدت هستند.
وی در پایان با ذکر اینکه راه‌های تقویت وحدت اسلامی باید بررسی شود، افزود: بصیرت و شناخت و آشنایی با فریب دشمنان و تعامل علمای مذاهب اسلامی با یکدیگر موجب می‌شود ما به وحدت مطلوب و مورد نظر اسلام نزدیک شویم

اخبار مرتبط