اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۶:۵۴
جنگ‌های اخیر منطقه به‌نفع مسلمانان پیرو انقلاب اسلامی رقم خورده است

سرلشکر جعفری: توسعه «بیداری اسلامی» در منطقه و جهان، استکبار را نگران کرده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به‌برکت خون شهدا در اوج اقتدار است، گفت:‌ دشمنان از توسعه «بیداری اسلامی» در منطقه می‌ترسند و به‌شدت برای مهار آن به تقلا افتاده‌اند.

سرلشکر جعفری: توسعه «بیداری اسلامی» در منطقه و جهان، استکبار را نگران کرده است

به گزارش سراج24، سرلشکر محمدعلی جعفری  در اجلاسیه کنگره 3هزار شهید استان سمنان در سالن غدیر شهر سمنان، اظهار داشت: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران وعده نصرت الهی و به‌برکت خون شهداست.

وی با اشاره به امنیت موجود در کشور افزود: در حالی که وضعیت امنیتی در منطقه به‌شدت بحرانی است و این موضوع به دیگر نقاط دنیا مانند آمریکا و اروپا نیز کشیده شده است، شاهد آن هستیم امنیتی که امروز در کشور ما حاکم بوده امنیتی بی‌نظیر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران محل ثبات و آرامش در منطقه است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هدف اصلی دشمنان ناامن کردن کشورهاست.

سرلشکر جعفری با اشاره به تلاش‌های آمریکا در یک دهه گذشته برای تهدید ایران با به وجود آمدن حادثه 11 سپتامبر و حمله به عراق و افغانستان گفت: آمریکایی‌ها به‌خیال خودشان می‌خواستند ما را از مسیر خود منحرف و رفتار ملت بزرگ ایران را در مسیر شهدا محدود کنند اما امروز شاهد آن هستیم که در حین حضور دشمنان اطراف ایران اسلامی، مردم ما بالاترین و بزرگترین شعارهای انقلابی خود را چه در موضوعات داخلی و چه در وقایع خارجی سر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امنیت شرط اصلی و نیاز اولیه هر جامعه‌ای است، گفت: به‌برکت خون شهدا امروز امنیت موجود در کشور و قدرت عظمت و عزت جمهوری اسلامی ایران در اوج قرار دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: حمایت از مردم لبنان، غزه، یمن و دیگر کشورهای مظلوم جهان شعارهایی است که ملت بزرگ ایران در مسیر راه شهدا و حمایت از انقلاب اسلامی ایران سر می‌دهند و دشمن هم هیچ غلطی نتوانست کند.

سرلشکر جعفری افزود: آمریکا عراق را اشغال کرد تا در آن رژیمی به‌وجود بیاورد که مقابل ایران بایستد ولی امروز شاهد آن هستیم که نظامیان آمریکایی، عراق را تخلیه کرده‌اند و در حال تخلیه افغانستان نیز هستند؛ حرکت انقلابی مردم عراق سبب شده که امروز در این کشور یک حکومت با اکثریت شیعه که اهل تسنن نیز در آن سهم دارند، تشکیل شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا صدام را از بین برد و برای آن هزینه هنگفتی صرف کرد تا دستاوردی برای این کشور داشته باشد اما امروز این اقدام آنان نتیجه عکس داده است.

سرلشکر جعفری با بیان "امروز هر اقدامی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی ما انجام داده‌اند نتیجه معکوس داده است" خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای عربی علیه انقلاب اسلامی ایران اقدامات دشمنانه‌ای انجام دادند اما همه آن‌ها نتیجه عکس داشته است.

وی با اشاره به اقدامات استکبار برای تحت فشار قرار دادن نیروهای انقلابی در منطقه اظهار داشت: معارضان را در سوریه مسلح کردند تا نظام حاکم بر سوریه را که در مسیر انقلاب اسلامی و در خط مقدم جبهه اسلامی بود ساقط کنند، اما نتیجه آن تشکیل نیروی مردمی مسلح 100هزار نفره طرفدار جمهوری اسلامی ایران بود که در این کشور ساماندهی شده‌اند. مهمتر از آن دل‌های مردم سوریه بود که امروز با ایران و جمهوری اسلامی یکی شده است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه کشورهای استکباری در عراق نیز داعش را بسیج کرده‌اند تا مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستند، اظهار داشت: آمریکا به‌دلیل آنکه شکست مفتضحانه‌ای در عراق خورده دریافته است که نمی‌تواند علیه ایران اقدامی نظامی انجام دهد و با حضور نظامی خود در عراق نیز قادر به فشار بر جمهوری اسلامی ایران نیست داعش را تشکیل داد اما نتیجه آن این بود که یکصد هزار نیروی جوان، انقلابی و مؤمن در عراق در قالب یگان‌های مختلف مسلح شده و با حضور در نبردهای مستقیم با داعش تجربه پیدا کرده‌اند و این نیروها سرمایه‌ای عظیم در کشور عراق برای حمایت از نظام اسلامی است.

وی اختلاف قومی و قبیله‌ای را توطئه دیگر دشمنان برای اختلاف‌افکنی در کشورهای منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی همواره توطئه‌هایی در راستای اختلاف‌افکنی بین اقوام مختلف در کشورهای منطقه انجام داده‌ و رابطه صمیمی بین مردم ایران و عراق را مورد هدف قرار داده بودند، این موضوع برنامه‌ریزی طولانی‌مدت استکبارگران برای رسیدن به اهداف شوم آنها بود؛ اما دیدیم که ظهور همین داعش که به‌ظاهر تهدیدی برای مسلمانان عراق است سبب خیر شده و این توطئه دشمن را بر هم زد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: خدعه‌های دشمنان به‌برکت خون شهدا با نصرت خداوند و خدعه الهی خنثی شده و نتیجه آن یکی شدن دل‌های مردم عراق و ایران شده است. وحدت و همدلی بین ملت‌های عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه با ایران محقق شده است و این مهم را تنها ادامه حرکت در راه خدا محقق کرده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج عظمت، اقتدار و افتخار ملی قرار دارد، اظهار داشت: ایران هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی این عظمت و اقتدار امروز را نداشته است. قدرت و اقتدار تنها به‌معنای قدرت مادی و تسلیحاتی نیست و دیدیم که در 8 سال دفاع مقدس همه امکانات دنیا پشت سر صدام بسیج شد ولی مقابل جمهوری اسلامی ایران موفق نشده‌اند.

سرلشکر جعفری با اشاره به پیروزی مردم مقاوم لبنان و فلسطین در جنگ‌های 33، 22، 8 و 51روزه با تبعیت از آرمان‌های اسلامی و انقلابی در برابر ارتش تا بُن‌دندان مسلح رژیم غاصب صهیونیستی، تصریح کرد:‌ همه جنگ‌های اخیر در منطقه به‌نفع مردان مسلمان انقلابی پیرو انقلاب اسلامی رقم خورده است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه یکی از کارهای سخت و هنرهای بزرگی که امروز کمتر از آن سخن گفته می‌‌شود موضوع آینده‌پژوهی و آینده‌سازی است، بیان کرد: باید نقاط مختلف انقلاب اسلامی را که از نزدیک به 50 سال قبل آغاز شده و در 7 تا 8 سال پیش اوج پیدا کرده است به هم وصل کرده تا شاید بتوانیم آینده را حدس بزنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر از صمیم قلب می‌خواهیم که مولا و مقتدای ما امام زمان(عج) بیایند باید برای زمینه‌سازی ظهور ایشان تلاش شود و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) همین اتفاقی است که در حال رخ دادن است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه هلال شیعی با حوادث اخیر در حال شکل‌گیری است، بیان کرد:‌ وقتی صحبتی از توسعه هلال شیعی‌ می‌شود؛ مانند شمشیری است که به قلب اسرائیل غاصب می‌خورد. هلال شیعی به‌معنی همدل شدن و وحدت مسلمانان منطقه مانند کشورهای ایران، سوریه، یمن، عراق، لبنان و دیگر کشورهای مقاوم منطقه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تحلیل کارشناسان صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن شهادت و مهدویت به‌عنوان 2 بال انقلاب اسلامی و نیز ولایت فقیه به‌عنوان رأس و رکن انقلاب اسلامی ما، خاطرنشان کرد: آنها نیز می‌دانند دل‌های شیعه به‌امید ظهور حضرت مهدی(عج) می‌تپد.

وی با اشاره به نفوذ روزافزون انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیا، تصریح کرد:‌ پس از صدر اسلام نفوذ انقلاب اسلامی ایران در دل‌های مردم جهان، مستضعفان، محرومان و آزادگان جهان، چه مسلمان و چه غیرمسلمان بی‌نظیر بوده و فوج فوج از این مردم از ادیان دیگر به‌سمت اسلام گرایش پیدا می‌کنند و این موضوع استکبار را به وحشت انداخته و طبیعی است که هر اقدامی که از دست آن بر بیاید برای پیشگیری از آن انجام می‌دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اگر دشمن امیدی به گزینه نظامی علیه انقلاب اسلامی داشت نسبت به آن اقدام می‌کرد، تصریح کرد:‌ آنها نیز می‌دانند‌ که گزینه نظامی مسخره است و نتیجه عکس می‌دهد  و به همین سبب به‌سمت تهدیدات دیگر مانند تهدیدات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمده‌اند که این جبهه، جبهه جنگ نرم با دشمن است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه امروز دشمن به‌شدت به تقلا افتاده و همه امکانات خود را برای جنگ نرم با ملت ایران به‌کار گرفته است، گفت: امروز بر همه ما واجب است تا راه شهدا را ادامه دهیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: همه قدرت‌ لایزال الهی پشت اراده شهدا است اما تا زمانی که جامعه در مسیر شهدا حرکت کند.

جعفری افزود: استمرار راه شهدا که امروز در نظام جمهوری اسلامی این راه ادامه دارد، ضمانت‌کننده این مسیر در رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی بوده و در همین مسیر بوده که ظهور امام زمان(عج) رخ می‌دهد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه امید دل‌های همه مستضعفان جهان به جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تضعیف جمهوری اسلامی بزرگترین منکر است.

وی با بیان اینکه برخی افراد به‌علت‌های مختلف مانند خصومت‌های شخصی، تحلیل‌های غلط سیاسی و کینه‌توزی از برخوردهایی که با آنها شده حرف‌هایی در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌زنند، خاطرنشان کرد: با این‌همه دشمنی دشمنان و کینه‌توزی آنان باید بدانیم که در برابر این تحمل و مقاومت و ایستادگی که در برابر دشمنان انجام می‌دهیم انقلاب اسلامی چه دستاوردهای بزرگی را به دست آورده است.

سرلشکر جعفری با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران در حمایت از انقلاب اسلامی بیان کرد:‌ ملت بزرگ ایران هرسال با شکوه و عظمت بیشتری در صحنه حمایت از انقلاب حضور داشته و باید مراقب باشیم که هدف دشمنان خاموش کردن نگاه مردم به انقلاب اسلامی و باور آنان به این راه و آرمان‌های آن به‌عنوان موتور حرکت انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به استقامت و پایداری ملت بزرگ ایران در 8 سال دفاع مقدس این استقامت و پایداری را از برکت خون شهدا دانست و گفت: این موضوع مبنایی برای صدور انقلاب و بیداری اسلامی در دنیا شد و روزبه‌روز شاهد افزایش عظمت، عزت و اقتدار ایران و ایرانی در دنیا هستیم به‌طوری که اقتدار ایران اسلامی امروز بزرگترین دشمنان اسلام و قدرت‌های مادی و تسلیحاتی جهان را به زانو در آورده است.

سرلشکر جعفری با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، این تهدیدات را کُری‌خوانی در مذاکرات خواند و افزود: اگر عمیق شده و با دقت نگاه کنیم می‌بینیم که این کشورها تسلیم اقتدار و عظمت نظام اسلامی ایران شده و امروز از قدرت جمهوری اسلامی ایران هراسان شده‌اند.

وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران امروز از توسعه بیداری اسلامی در منطقه می‌ترسند و وقتی می‌بینند که بدون اقدام مستقیم جمهوری اسلامی ایران یک ملت آزاده مانند ملت یمن به پا خاسته و همان راه انقلاب اسلامی و شهدای آن را ادامه داده و از آن الگوگیری می‌کنند از این موضوع به‌شدت در هراسند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان بر اساس درس‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: این کشورها بر اساس حرکت در مسیر انقلاب اسلامی دست نشانده‌های استکباری را از کشورشان بیرون رانده و در برابر دشمنان داخلی، منطقه‌ای و مزدوران منطقه‌ای آنان بسیج شده‌اند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه امروز همه کشورهای دنیا بسیج شده‌اند تا جلوی پیروزی ملت بزرگ یمن را بگیرند، از پیروزی ملت شیعه یمن خبر داد و گفت: قدرت اسلام و انقلاب اسلامی که به‌برکت خون شهدا حاصل شده است دستاوردی بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به مقاومت و پایداری ملت بزرگ و انقلابی ایران در مسیر شهدا و مقابل فشارها و تهدیدات دشمن و محاصره‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آنان، خاطرنشان کرد: همه این مقاومت و پایداری مردم ایران برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: دشمن جنگ تحمیلی را به کشور تحمیل کرد تا ملت بزرگ ایران دست از ادامه این راه و انقلاب اسلامی بردارند اما نتیجه این شد که دشمن را پس از یک سال و هشت ماه از آغاز جنگ تحمیلی از خاک خود بیرون کرده و امروز در اوج عظمت و اقتدار قرار داریم.

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••