سوپر گل آزمون برای تیم جدید؛

لبخندی که سردار ایرانی پس از 5 ماه به روسها هدیه داد +عکس

به گزارش سراج24 قربان بردی‌اف ترکمن تبار ماموریت یافته تا مانع از سقوط روستوف به لیگ یک روسیه شود. این سرمربی پرافتخار هم برای افزایش شانس موفقیت خود شاگردش در روبین کازان را به روستوف آورده است. شاگردی حرف گوش کن و با انگیزه که امتحانش را خوب پس داده است. مهاجمی 20 ساله که در دومین بازی‌اش برای روستوف گل‌زده تا قربان را پیش مسوولان باشگاه رو سپید کند. (فیلم گل زیبای سردار آزمون)
 
اولین تجربه، 19 دقیقه
روستوف در پایان هفته هفدهم با 11 امتیاز با فاصله از تیم‌های بالای سر خود، ته جدول لیگ 16 تیمی روسیه را به خود اختصاص داده بود. بردی‌اف در نخستین تجربه‌اش نتوانست از لکوموتیو مسکوی گردن کلفت امتیاز بگیرد. در دیدار یکشنبه 17 اسفند، قربان به سردار آزمون 19 دقیقه فرصت داد تا بلکه مانع از شکست یک بر صفر تیمش شود. سردار هم برای جبران گل دقیقه 64 اسکولتیچ صرب تلاش کرد اما فایده‌ای نداشت.
 
قابل توجه اینکه مهاجم 24 ساله لکوموتیو هم تازه از پارتیزان بلگراد به فوتبال روسیه و لکوموتیو پیوسته بود و موفق شد اولین گلش در فوتبال روس‌ها را برابر روستوف به ثمر برساند.
 
تعویض لولوی آفریقایی با سردار
روستوف انتهای جدولی در ایستگاه 19 لیگ میزبان کویان کراسنودار بود. دوشنبه همین هفته بخاراف روی پاس موسی اومبیا مالیایی گل برتری میزبان را زد تا 10 هزار هوادار حاضر در استادیوم المپیک روستوف غرق شادی شوند. بعد نوبت به هوگو آلمیدای پرتغالی رسید تا ضربه سر تماشایی بخاراف را در شلوغی جلوی دروازه روستوف به گل تساوی کراسنودار (79) تبدیل کند. آلمیدا مهاجم اسبق، پورتو، وردربرمن، بشیکتاش و سیه‌نا در کالچو تازه دو هفته است پیراهن تیم جدیدش - کوبان - را بر تن کرده و گلی که به روستوف زد برایش ارزشمند بود.
 
لبخندی که سردار ایرانی پس از 5 ماه به روسها هدیه داد +عکس
این‌بار نوبت 3 هزار تماشاگر کراسنودار شد که با ضربه نوک پای آلمیدا از درون شش قدم روستوف خوشحال شوند. نتیجه دیدار یک بر یک شده بود در شرایطی که سردار آزمون با نظر قربان بردی‌اف از دقیقه 73 به جای مدافع تیم لولو وارد زمین شده بود. بردی‌اف در شرایطی که یک بر صفر از حریف جلو بود، سردار را جای مدافع 32 ساله ساحل عاجی وارد زمین کرده بود و این نشان می‌داد به چیزی جز کسب 3 امتیاز نمی‌اندیشد.
 
گل 20 هزار دلاری
روستوف با ثبت ششمین تساوی بی‌حاصل فصل خود فاصله نداشت که پاس بلند و قطری مدافع این تیم از جناح چپ به جناح راست سرنوشت بازی را تغییر داد.
وتیالی ژیاکوف که در هر 18 بازی فصل روستوف فیکس بود، در دقیقه 88 با پاس بلندش سردار را پشت مدافعان حریف صاحب توپ کرد. آزمون هم با فرار از تله آفساید بازیکنان کوبان ابتدا با ضربه سر توپ را پیش انداخت و بعد با ضربه پای راست تماشایی خود زاویه مخالف دروازه رقیب را هدف قرار داد و گلی 3 امتیازی زد. گلی که گفته می‌شود احتمالا با پاداش 20 هزار دلاری مسوولان باشگاه مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
 
پیروزی بعد از 5 ماه و 3 روز
روستوف با گل سردار برای سومین مرتبه رنگ پیروزی را در لیگ جاری روسیه دید. این تیم آخرین‌بار نیم‌فصل اول اورال را (دوشنبه 21 مهر 93) با یک گل شکست داده بود. به واقع دوشنبه گل سردار سبب شد تا طلسمی که 5 ماه و 3 روز گریبان روستوف را گرفته بود بالاخره شکسته شود.
پیش‌تر روستوف در ایستگاه 12 لیگ با گل دقیقه 3 دیمیتری پولوز اورال را مغلوب کرده بود.
شاید یکی از دلایلی که سبب شده آزمون یک شبه لقب فرشته نجات روستوف را دریافت کند، گلی بود که پس از ماه‌ها، لبخند را بر لبان هواداران این تیم نشاند.
 
سردار 6 تایی
نماینده فوتبال ایران در لیگ برتر روسیه پیش از این با پیراهن روبین کازان 5 گل به ثمر رسانده بود. سردار در لیگ جاری شنبه 18 مرداد ماه سال 93 موفق به گشودن دروازه ترک گروژنی شده بود. سردار در شرایطی که بازی تا دقیقه 88 با یک گل به سود حریف پیش می‌رفت دروازه گروژنی را باز کرد تا مانع شکست روبین‌کازان شود. و بالاخره آزمون 7 ماه و 7 روز انتظار کشید تا با پیراهن روستوف دوباره موفق به گلزنی در لیگ برتر روسیه شود.

اخبار مرتبط

فیلم| 12 میلیارد در 6 ماه

مدافع تیم ملی ایران پس از ۱۱ سال خداحافظی کرد

افشای پشت پرده درگیری بازیکن لیگ برتری با مربی تیم ملی

0 نظر

ارسال نظر

capcha