اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۸:۰۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۲۴
اذان مغرب ۱۹:۰۴:۲۱
طلوع آفتاب ۰۵:۲۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۵:۱۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۱۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ - ۱۰:۱۷
گزارش«سراج24» از چهارمین همایش هیئت‌های برگزیده کشور

با ظرفیت‌ هیئت‌ها می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد/تشکیل قرارگاه بین‌المللی جامعه ایمانی مشعر برای گسترش حرکت‌های فرهنگی

حرکت‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی به شیوه خوبی در حال انجام شدن است اما سرعت این حرکت‌ها به علت محدود بودن امکانات مقداری کند بوده است.

با ظرفیت‌ هیئت‌ها می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد/تشکیل قرارگاه بین‌المللی جامعه ایمانی مشعر برای گسترش حرکت‌های فرهنگی

چهارمین همایش هیئت‌های برگزیده کشور آغاز به کار کرد
چهارمین همایش ملی هیئت‌های محوری و برگزیده کشور با حضور مدیران این هیئت‌های مذهبی در استان قم آغاز به کار کرد.

 چهارمین همایش ملی هیئت‌های محوری و برگزیده کشور با حضور مدیران این هیئت‌های مذهبی به همت جامعه ایمانی مشعر کار خود را از دیروز در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز کرده است.

در ابتدای این همایش رحیم آبفروش جانشین جامعه ایمانی مشعر با تاکید بر اینکه افرادی که در این همایش حضور پیدا می‌کنند باید آموزه‌های خود را به هیئت‌های سراسر کشور انتقال دهند ابراز کرد: حضور پرشور مدیران هیئت‌های برجسته کشور در این همایش جای تقدیر دارد و امیدواریم با این همایش بتوانیم در راستای تقویت ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی گام مناسبی برداریم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومن یکی از اساتید برجسته کشوری نیز در این همایش با بیان اینکه عید در گذشته به معنای روز پیروزی و یک عبادت الهی است تاکید کرد: باید به بهانه نوروز ارزش‌های فاطمی را در جامعه اسلامی ترویج دهیم زیرا روایات بسیاری در ارتباط با اهمیت نوروز بیان شده است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام علی نوری رئیس شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه پرهیز از اصراف، استفاده از عدالت توحیدی و پرهیز از تکدی‌گری ویژگی‌های هیئت‌های مذهبی است مطرح کرد: برحکت حرکت هماهنگ جبهه‌ای باید سازماندهی شده عمل کرد و در این ارتباط باید به رهبری واحد و تبعیت از رهنمودهای مدیر یک مجموعه توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایت سیره شهدا مطرح کرد: ظهور امام زمان (عج) نیازمند بسترهای خاصی است و مجموعه‌های فرهنگی از جمله هیئت‌ها باید در ایجاد این بسترها اهتمام ویژه داشته باشند.


سعید قاسمی در چهارمین همایش هیئت‌های برگزیده کشور: با ظرفیت‌ هیئت‌ها می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد
یکی از یادگاران دفاع مقدس از هیئت‌های مذهبی به عنوان بزرگترین نهادهای مردمی یاد کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌های مذهبی می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد.
با ظرفیت‌ هیئت‌ها می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد

 سعید قاسمی عصر امروز در همایش ملی هیئت‌های محوری و برجسته کشور در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) اظهار کرد: اقشار مختلف نگاه‌های مختلفی نسبت به هشت سال دفاع مقدس دارند به همین علت برخی رخدادهای هشت سال دفاع مقدس برای افراد بسیاری تازه است.

وی از تفکر انقلابی امام خمینی (ره) یاد کرد و افزود: در کتاب‌های درسی در خصوص انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی (ره) مطالب کمی بیان شده است اما در مقابل برخی موضوع‌هایی که هیچ ارتباطی با تحصیل دانش آموز ایرانی ندارد در این کتاب‌ها مطرح می‌شود.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه داعش در بخش‌هایی از نظام اسلامی نفوذ کرده است تصریح کرد: داعش سماجت دارد برنامه‌های تخریبی خود را گسترش دهد و با وجود اینکه در سال‌های مختلف آموزه‌های ارزشی انقلابی در مدارس تدریس نشده است هنوز انقلاب اسلامی پایدار است.

وی ابراز کرد: در فتنه 88 که یک حرکت سازماندهی شده بود کشورهای استکباری مختلف پشتیبانی‌های زیادی انجام دادند.

قاسمی با تاکید بر اینکه دشمن برای نابودی نظام اسلامی گام‌های بسیاری برداشته اما نتوانسته به موفقیت برسد گفت: قم در فتنه 88 نمره خوبی نگرفت و برخی مساجد هم در جبهه دشمن قرار داشتند فقط بچه‌های حزب‌اللهی‌ها و هیئتی‌ها توانستند به شیوه خاصی در عرصه بدرخشتند.

وی از هیئت‌های مذهبی به عنوان بزرگترین نهادهای مردمی یاد کرد و متذکر شد: با استفاده از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد.


 حاج حسین یکتا: تشکیل قرارگاه بین‌المللی جامعه ایمانی مشعر برای گسترش حرکت‌های فرهنگی
مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا برخی از دستاوردهای حضور مردم کشورهای مختلف همزمان با اربعین حسینی در کربلا را بیان کرد و گفت: باید قرارگاه بین‌المللی جامعه ایمانی مشعر شکل گرفته شود تا بتواننم در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم.

 حسین یکتا  در چهارمین همایش ملی هیئت‌های محوری و برگزیده کشور در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) با بیان اینکه هنوز بدهی شهدا را پرداخت نکرده‌ایم ابراز کرد: در روز قیامت باید نسبت به اعمال نکرده خود هم پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه فرهنگی انقلاب و جامعه ایمانی مشعر از افرادی که برای انقلاب و اسلام دغدغه دارند تشکیل شده است بیان کرد: حرکت‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی به شیوه خوبی در حال انجام شدن است اما سرعت این حرکت‌ها به علت محدود بودن امکانات مقداری کند بوده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا ادامه داد: بخش‌های مختلف فرهنگی کشور که برای رسیدن به آرمان‌های ارزشی فعالیت می‌کنند جمع‌آوری نشده‌اند در صورتی که این جمع‌آوری سبب می‌شود حرکت‌های اساسی و مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی انجام شود.

وی مطرح کرد: در برخی استان‌ها مسئول حرکت‌های فرهنگی جامعه ایمانی مشعر انتخاب نشده است و امیدواریم با پیگیری‌های گسترده‌تری بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

یکتا به برخی از عملکردهای دبیران استانی جامعه ایمانی مشعر اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ها و استان‌ها باید ارتباط خاصی با یکدیگر داشته باشند و رهبر انقلاب اسلامی به حرکت‌های فرهنگی هیئت‌های مذهبی توجه دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت‌ها باید نگاه فراملی داشته باشند عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را بیان کردند اما وظیفه مسئولان تشریح این رهنمودها و عمل به آن‌ها بوده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله‌اعظم‌(عج) خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال جمع‌آوری نظام اسلامی است و کشورهای خارجی به داخل کشور ایران نگاه بسیاری دارند به همین علت ما در کشور به دنبال جبهه‌ بازی نیستیم بلکه برای اجرایی شدن امر ولی فقیه در جامعه اسلامی تلاش می‌کنیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به حرکت‌های فرهنگی رسانه‌ای در کشور ایران اسلامی اظهار کرد: در این حرکت‌ها به دنبال ترویج آموزه‌های انقلابی و فرهنگی هستیم و کشورهای خارج هم نسبت به حرکت‌های موثر بخش‌های فرهنگی کشور ایران آگاهی پیدا کرده‌اند به همین علت برای انتقال این تجربه‌ها درخواست‌هایی داشته‌اند.

وی بر گسترش حرکت‌های جمعی در جبهه فرهنگی تاکید کرد و متذکر شد: بسیاری از حرکت‌های فرهنگی در کشور در سال‌های اخیر با توجه به معضلات اجتماعی و خواسته‌های فرهنگی انجام شده است.

یکتا جنگ نرم را راهکار دشمن برای نفوذ در جوامع مختلف اسلامی دانست و یادآور شد: ستاد کمک‌های مردمی جنگ نرم باید راه اندازی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی در این جبهه استفاده کنیم.

وی از حرکت‌های گروهک تروریستی داعش در عراق یاد کرد و گفت: ظالم و مظلوم حرکت‌های خود را به شیوه آشکار انجام می‌دهند و اکنون می‌توان به خوبی حق را از باطل تشخیص داد که این هم از ویژگی‌های نزدیکی ظهور امام زمان (عج) است.

یکتا تاکید کرد: در نهضت اربعین باید جمهوری اسلامی به پا خیزد و هیئت‌های مختلف مذهبی باید رهسپار کربلا شوند تا بتوانند یک حماسه بزرگ در دنیا خلق کنند که این حرکت هم نیازمند حضور هیئت‌های فرهنگی در کربلا با استفاده از کمک‌های مردمی ایران و همکاری عراقی‌هاست.

وی نگاه به تمدن اسلامی را یکی از ویژگی‌های هیئت‌های مذهبی برجسته دانست و ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی باید به دنبال تحقق بیداری اسلامی باشند و با استفاده از ظرفیت‌های خود آموزه‌های خود را به مردم کشورهای مختلف دنیا ارائه دهند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا برخی از دستاوردهای حضور مردم کشورهای مختلف همزمان با اربعین حسینی در کربلا را بیان کرد و گفت: باید قرارگاه بین‌المللی مشعر شکل گرفته شود تا بتواننم در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم.

شبکه‌سازی هیئت‌های مذهبی راهکاری برای گذر از محدودیت‌ها
رئیس دفتر نمایندگی رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: با استفاده از شبکه‌سازی در هیئت‌های مذهبی می‌توان از بحران محدودیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شهرهای مختلف گذر کرد.
 حجت‌الاسلام علی نوری ظهر امروز در همایش ملی هیئت‌های محوری و برگزیده کشور در سالن همایش مجموعه فرهنگی یاوران مهدی (عج) اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم حرکت‌های گسترده فرهنگی در سطح کشور داشته باشیم باید هیئت‌های مذهبی برجسته کشور را به سمت حرکت‌های جمعی هدایت کنیم.

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت هیئت‌های مذهبی ابراز کرد: شبکه‌های مجازی توسط غرب مدیریت و آموزه‌های غربی در آن ترویج داده می‌شود به همین علت از سازماندهی دینی که اصل آن روابط انسانی است دور شده‌ایم زیرا این شبکه‌های دینی همانند مسجد در اختیار ماست و با آن‌ها می‌توانیم در راستای رشد فردی و اجتمای افراد گام برداریم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تاکید کرد: هیئت یک شبکه دینی است و این گردهمایی برای ایجاد بسترهای گسترش این شبکه دینی و تا کنون موفقیت‌های بسیاری به دست آمده است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی مفاهیمی از جمله هیئت را تغییر داده است و اکنون هیئت‌ها برای حرکت‌های انقلابی خود باید به سمت تشکیلات منسجم، اقدام جبهه‌ای و کار سازماندهی شده حرکت کنند.

نوری انسجام درونی را یکی از ویژگی‌های هیئت‌های مذهبی برای رسیدن به موفقیت برشمرد و گفت: ایجاد شبکه ارتباطی با هیئت‌های دیگر بسترهای مورد نیاز حرکت‌های جبهه‌ای را فراهم می‌سازد و با استفاده از شبکه‌سازی می‌توان از بحران محدودیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شهرهای مختلف گذر کرد.

وی بر تقویت فعالیت‌های مشترک هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و متذکر شد: هیئت‌ها با حرکت سیستمی و ارتباط شبکه‌ای می‌توانند در گسترش دادن عملیات جبهه‌های فرهنگی موفق باشند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انتقال روحیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به مبارزان کنونی جبهه فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به ویژگی‌های جبهه جنگ نرم باید برای بررسی حرکت‌های دشمن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که در وظایف دینی خود کوتاهی می‌کنند کم تقوا هستند عنوان کرد: هیئت‌ها باید متکی بر رشد دینی چارچوب‌ها را رعایت کند و به دور از رفتارهای متحجرانه برای جذب نیروهای جوان و نوجوان تلاش کنند اما در این رابطه نباید برخی از قانون شکنی‌ها دیده شود.

نوری با اشاره به اینکه پرهیز از اسراف و استفاده از عدالت توحیدی ویژگی‌های هیئت‌های مذهبی است مطرح کرد: برای حرکت هماهنگ جبهه‌ای باید سازماندهی شده عمل کرد و در این ارتباط باید به رهبری واحد و تبعیت از رهنمودهای مدیر یک مجموعه توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد یک شبکه ارتباطی هماهنگ در هیئت‌های مذهبی یک حرکت سیاسی نیست ابراز کرد: این امر یک حرکت مردمی است که می‌توان با استفاه از آن ابعاد مختلف فرهنگ مبین اسلام را در جامعه اسلامی ترویج داد و سبب رشد و تعالی آن شد اما برای تحقق آن باید سختی‌های بسیاری را تحمل کنیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر خبر داد:برگزاری مراسم هیئت‌های ایرانی در صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین(ع)
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: با هماهنگیی دفتر بعثه مقام معظم رهبری و ستاد بازسازی عتبات عالیات، کاروان‌ها و هیئت‌های ایرانی حرم امیرالمومنین (ع) در‌ ایام فاطمیه از 27 اسفند الی 8 فروردین 1394 می‌توانند در صحن حضرت زهرا(س) مراسمات عزاداری خود را بر پا کنند.
برگزاری مراسم هیئت‌های ایرانی در صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین(ع)    

 رحیم آبفروش صبح امروز در چهارمین همایش ملی هیئت‌های محوری و برگزیده کشور در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) با اشاره به تولید نرم افزارهایی از محتویات سه همایش ملی هیئت‌های محوری و برگزیده کشور که تا کنون برگزار شده است اظهار کرد: محتویات سه همایش گذشته در سایت‌های مجازی بارگذاری شده است و در روز‌های آینده محتویات این همایش هم بارگزاری می‌شود.

وی تاکید کرد: جنبه مردمی برآمده از انگیزه‌های الهی ویژگی مدیران هیأت‌های مذهبی است و با این نگاه می‌توانیم به عنوان افسران جنگ نرم و تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی گام‌های فرهنگی گسترده‌ای برداریم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر از حرکت‌های استانی جامعه ایمانی مشعر یاد و بیان کرد: گردهم‌آوری مدیران هیئت‌های مذهبی برجسته در استان‌ها یکی از رسالت‌هایی که بر عهده نمایندگان استانی جامعه ایمانی مشعر گذاشته شده است.

وی با اشاره به نبود چشم‌داشت‌های مادی در میان اعضا جامعه ایمانی مشعر ابراز کرد: همکاری و اتحاد یکی از اصول مدیریت است که اگر این اصل نباشد مدیر به تنهایی نمی‌تواند حرکت‌های گسترده‌ای انجام دهد.

آبفروش کسب رضایت خداوند را هدف اصلی از حضور مدیران استانی جامعه ایمانی مشعر در این همایش خواند و تصریح کرد: حمایت افراد برجسته‌ای همانند حاج حسین یکتا سبب شده است که جامعه ایمانی مشعر به این میزان از توانایی برسد.

وی ادامه داد: با هماهنگیی دفتر بعثه مقام معظم رهبری و ستاد بازسازی عتبات عالیات کاروان‌های و هیئت‌های ایرانی حرم امیرالمومنین (ع) در ایام فاطمیه از 27 اسفند الی 8 فروردین 1394 می‌توانند در صحن حضرت زهرا (س) مراسمات عزاداری خود را بر پا کنند.
 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••