اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۱۲/۰۸ - ۱۳:۰۰
آیت الله صدیقی در نمازجمعه تهران:

اقتصاد متکی به نفت با استقلال کشور سازگار نیست/در کتاب‌های آموزشی باید تجدیدنظر شود/رزمایش سپاه عزت آفرین بود

آیت الله صدیقی در خطبه های نمازجمعه تهران گفت: حمد در قرآن و روایات جایگاه بسیار برجسته ای دارد و به معنای عاشقانه زندگی کردن است.

اقتصاد متکی به نفت با استقلال کشور سازگار نیست/در کتاب‌های آموزشی باید تجدیدنظر شود/رزمایش سپاه عزت آفرین بود

به گزارش سراج24، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران در خطبه‌ دوم نمازجمعه، گفت: یکی از مسائل مهمی که مطرح است، مسئله مذاکره هسته‌ای است.

 

وی افزود: در این فرائض حساس که آخرین گام‌ها که آخرین گام‌ها در مذاکره برداشته می‌شود، خدا رو شکر می‌کنیم که رئیس‌جمهور محترم در جوار کریمه اهل بیت(س) و در جمع علمای بزرگوار قم، مواضع روشن و امیدوارکننده‌ای را ابراز کردند و گفتند که نه تحریم و نه تحقیر و نه ادامه تحریم‌ها را قبول نمی‌کنیم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر عزیز و بزرگوار ما گفتند که اینها به چانه‌زنی عادت دارند؛ ملاحظه می‌کنید که حدود 60 سال است که فلسطین تحت اشغال اسرائیل غاصب است و مرتب مذاکره می‌کنند و همچنان آنها خانه‌ها را ویران و کودک‌کشی و بازداشت می‌کنند و به مقدسات میلیاردها موحد جسارت می‌کنند و نظامیان پست این رژیم کودک‌کش به قبله اول مسلمانان یورش می‌برند و این مذاکره همچنان ادامه دارد و به جایی هم نخواهد رسید، بنابراین رهبر انقلاب فرمودند که اگر قرار است این جور باشد، در مذاکرات کلیات و جزئیات باید بک جا صحبت شود و از به کار بردن عباراتی که قابل تأویل است، پرهیز شود.

 

حجت‌‌الاسلام صدیقی در همین زمینه، افزود: اینها در چانه‌زنی‌ها فکر می‌کنند که اینجا هم مانند موضوع فلسطین است و اینجا هم آنجاست و می‌خواهند طول بدهند و قت‌کشی کنند و جلوی رشد علمی و عزت ملی ما را بگیرند، کار به این کیفیت قبول نیست و باید یک جا  و در یک مرحله کار تمام شود و همه تحریم‌ها باید یک جا لغو شود.

 

وی با تأکید بر اینکه آنها بر خلاف منطق و قوانین بین‌المللی حق دخالت در امور داخلی مبنی بر نیاز سوخت ما را ندارند، گفت: تشخیص این بر عهده آنها نیست، این باج‌گیری‌ها مربوط به گذشته و استعمار است، نه دوران بیداری و پیروزی انقلاب و الگو شدن ما و رشد و ترقی ما در مسائل هسته‌ای است.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین، تصریح کرد: ما امروز به سمتی پیش می‌رویم که قله‌های پیروزی را فتح کنیم، امروز در شرایطی نیستیم که آنها به ما بگویند که به چه مقدار سوخت هسته‌ای نیاز داریم، این حق آنها نیست؛ مسئله آب سنگین اراک، عدم تعطیلی فردو، تأمین نیازهای ما در غنی‌سازی بر حسب تشخیص کارشناسان داخلی، حفظ رهاوردی که در این مدت از غنی‌سازی داشته‌ایم که به کشور دیگری منتقل نشود، این خواست عموم مردم ماست. این مسئله هسته‌ای، نه تنها عنوان ملی پیدا کرده است، بلکه عنوان اعتقادی است و ملت ما به کمتر از آن هرگز ضایت نخواهد داد.

 

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به سالگرد ابلاغ سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه اشاره کرد و گفت: 22 بهمن سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب به قوه مجریه و قوای کشور بوده است؛ یک سال گذشت و آن همه تأکید و جلسات علمی و عینی که حضرت آقا با مسئولان داشتند و راه و چاه را در صحبت‌های بسیار سازنده ابلاغ کردند، مردم توقع‌شان این بود که در این یک سال قدم‌های قابل ارائه‌ای در این مسئله برداشته بشود.

 

وی در همین زمینه، افزود: هم مجلس باید در مسئله بودجه و هم دولت در برنامه‌ای که به مجلس ابلاغ کرد، حذف اتکا به نفت را در برنامه خودش می‌گنجاند، اقتصادی که متکی به نفت است در اختیار ما نیست و با استقلال ما سازش ندارد؛ اینها می‌توانند مسئله قیمت نفت را هر روز بالا و پایین کنند و به حساب خودشان ما را به زانو در بیاورند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه، اظهار داشت: تأکید حضرت آقا که اقتصاد را به امور دیگر مربوط کنند، رونق بازار و تولید را در رأس برنامه‌ها قرار دهند، وقتی تولید و بازار رونق دارد و مالیات سیستم درستی دارد، هم مردم متشرع ما به عنوان یک وظیفه شرعی مالیات می‌دهند و هم گردانندگان وزارت اقتصاد سازوکاری طراحی کنند که هیچ کسی نتواند از دادن مالیات فرار کند، عمده مسائل کشور را می‌تواند حل می‌کند.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اتکا به منابع زیرزمینی خیلی کامل نیست، گفت: ما باید به سرمایه‌های روی زمین اتکا کنیم، باید اتکایمان به نبوغ، ابتکار و فعالیت و ایفای نقش میلیون‌ها جوانی باشد که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به شعار و تشکیل کنگره‌ها و مجالس و تیتر روزنامه‌ها نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی عمل، مدیریت جهادی، جبهه‌ای و ایثارگرانه می‌خواهد که کسی پیدا شود و مرد میدان و قهرمان این زمینه باشد و بتواند در این جنگ فرماندهی کرده و از بوروکراسی‌ها عبور و نیازسنجی کند و درآمدهای کشور را بالقوه و بالفعل سنجش کرده و برنامه‌ریزی کند و راهی برای جذب جوانان و شکوفایی استعداد آنها پیدا کند و به کسانی که مانند شهید باقری صاحب ابتکار هستند، کمک کرده و آنها را پیدا کند و از استعداد‌هایشان استفاده کند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه، اظهار داشت: اینها با جریان‌گرایی و حکومت‌های صنفی و جریانات خاص عملی نمی‌شود، باید همه مردم را سهیم کرد. ما فقط یک گروه خاص را به کار نگیریم، میدان بدهیم به هر کسی که توان بیشتری دارد و او را در صدارت‌ها، وزارت‌ها و مدیریت‌ها بگماریم. وقتی همه مردم سهیم بودند، همان‌گونه که جنگ را با پیروزی مختومه کردند، این جنگ اقتصادی را هم خود مردم توان اداره‌اش را با رهبری‌های نورانی و پیامبرگونه ولی‌امرشان خواهند داشت.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر دو عنصر متدین به معنی واقعی کلمه هستند، گفت: ما سکولار را متدین نمی‌دانیم، سکولار حاکمیت دین را در ابعاد زندگی نفی می‌کند و بندگی خدا و خود خدا را به انزوا می‌کشاند. اسلام و ادیان الهی برای اداره زندگی و تأمین عزت بشر آمده است.

 

وی با تأکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر متدین، مقلد و ولایت‌مدار بودند، افزود: اینها درد دین داشتند که از این جهت درجه شهادت گرفتند. این امور تربیتی در مدارس از ابتکارات آنهاست و ما امروز کشورمان خیلی خلاء دانش نداریم، بلکه خلاء دانش داریم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران، ادامه داد: این طور که عده‌ای معلم تربیتی باشند، کفایت نمی‌کند، آموزش از پرورش جدا نیست، نوع طرح مباحث، نوع لباس پوشیدن، نوع حرف زدن و نوع الگو معرفی کردن معلم یا جامعه را به سمت سکولار و غرب می‌برد و یا باعث سعادت جامعه می‌شود.

 

آیت‌الله صدیقی با انتقاد از اینکه در دوران مهدکودک و دبستان و دبیرستان کتاب‌هایی درباره حاکمیت خدا و دین و اینکه ولایت تأمین‌کننده و تضمینی برای اجرای فرامین خدا و تأمین تقوا و سعادت بشر است، وجود ندارد، گفت: باید در کتاب‌های درسی تجدیدنظر شود.

 

وی با بیان اینکه معلمین بزرگوار ما زحمات زیادی دارند و جزو قشر مظلوم این جامعه هستند و هیچگاه در برابر نظام، برای نظام هزینه نبوده‌اند، افزود: گاهی هنوز اضافه‌کاری‌هایشان بعد از مدت‌ها پرداخت نشده است، اینها قشر آماده‌ای هستند که مقداری سازوکار و آموزش‌های خاص و نفس می‌خواهند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از آموزش‌هایی که در مهدکودک‌ها ارائه می‌شود، گفت: در مهدکوک‌ها که از پوشش آموزش و پرورش هم خارج هستند، معلوم نیست که چه آهنگ‌ها و رقص‌هایی و چه بدآموزهایی که قلب معصوم فرزندان شما در اختیار آنهاست، به کار گرفته می‌شود.

 

آیت‌الله صدیقی در ادامه، تأکید کرد: باید تربیت از تعلیم انفکاک نداشته باشد، تمام معلمین ما باید مربی باشند و دین و غیرت و عزت تزریق کنند و استقلال‌خواهی را به عنوان یک باور در وجود بچه‌های ما بکارند.

 

وی در ادامه سخنانش به رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 که توسط نیروهای سپاه پاسداران برگزار شد اشاره کرد و گفت: این رزمایش افتخارآفرینی بود که در تنگه هرمز و در کناره‌های خلیج فارس، عزیزان و افتخارآفرینان ما و سپاهی که جزو یادگاران برجسته امام راحل است، برگزار کردند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین، تصریح کرد: سپاه نه در مرزهای جغرافیایی در 8 سال دفاع مقدس کنار نیروهای مسلح و ارتش قهرمان آن همه پیروزها آفریدند، بلکه سپاه مدیرت جهادی را به عرصه آورد و نشان داد که اگر مدیریت جهادی نبود، با جنگ‌های کلاسیک در برابر سلاح‌های شرق و غرب، قطعا کم می‌آوردیم.

 

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: این روحیه بسیجی و مدیریت جهادی، این سنگرسازان بی سنگر در کنار برادران عزیز سپاهی ما این افتخار عظیم را رقم زدند و در داخل کشور در تمام شرایط پاسداران انقلاب و نه فقط پاسداران مرزهای خاکی هستند، هر جا تهدیدی برای ارزش‌های انقلابی، خط امام و راه شهدا پیش بیاید، آنها جان بر کف و حاضر در صحنه هستند.

 

وی اضافه کرد: در این رزمایش مهم و بسیار کارآمد، موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک و پهبادها و دشمن فرضی، ناوبرهای فرضی آمریکایی و تست بعضی از ادوات و تجهیزات دشمن‌شکن خودمان را آزمایش کردند و با موفقیت اقتدار خودشان را به جهانیان نشان دادند که پیامی برای دشمنان ماست که خواب بیخود نبینید و خواب‌ها شما تعبیر نمی‌شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به اینکه ایران بیشه شیران و ولایت است و مردم ایران تربیت‌شدگان مکتب علی(ع) و امام حسین(ع) هستند، گفت: این هنر و قهرمانی همراه این فناوری و جهش‌های علمی و تجهیزات به روز طمع شما را از بین می‌برد و به مردم ما اعلان آرامش و امنیت است که فرزندان شما فرزندان شما، یادگاران 8 سال دفاع مقدس وارثین شهامت و شجاعت امام راحل و این دست و بازوی محکم و لایت، این چنین قهرمانانی هستند، خیالتان راحت باشد و با سلاح دعا دشمن را بزنید و این عزیزان ما را کمک کنید.

 

آیت‌الله صدیقی همچنین به پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 برای کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این رزمایش یک پیام هم برای کشورهای همسایه دارد‌ که شما برای حفظ امنیت و موجودیت و خودتان هیچ نیازی به حضور بیگانگان معاند ندارید، یک قدرت عظیمی در منطقه حافظ امنیت شماست، آنها هم اگر خوب بگیرند برایشان پیام آرامش و اطمینان به درون خودشان است.

 

وی همچنین به مسئله یمن و بحرین اشاره کرد و افزود: در یمن خیزش مردمی صورت گرفته است، آنچه که دشمن به وحشت افتاده است و برخی از کشورهای منطقه به چالش کشیده و مرعوب شدند، بدانند که مردم یمن به صحنه آمده‌اند و با ترفندهای رئیس‌جمهور فراری این انقلاب قابل خاموش شدن نیست و مردم می‌خواهند خودشان با اراده خودشان حکومت تشکیل دهند و یک حکومت برخاسته از متن مردم استقلال دیگری را بعد از ایران را در منطقه رقم بزنند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به دولت بحرین، گفت: ما به دولت بحرین همچنان هشدار می‌دهیم که نگه‌داری شیخ سلمان و بازداشت مظلومینی که یک حرف منطقی با شعارهای دنیا هم هماهنگ است، می‌خواهند رأی داشته باشند و در سرنوشت خودشان شهیم باشند، پاسخ اینها کشتن و بازداشت نیست، این زور و جبر دوام ندارد، هر چه شما ظلمتان بیشتر باشد، عمر خودتان را کوتاهتر خواهید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله صدیقی همچنین در خطبه‌‌های اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت خودش و نمازگزان به تقوای الهی، گفت: تقوا سنگرنشینی و مجهز شدن در برابر دشمن قدار خطرناک نفس و شیطان ضعیف بیرونی است.

 

وی با بیان اینکه انسان باید مقداری توجهش به خدا باشد، افزود: این بی احترامی‌هایی که اهل غفلت به خدا می‌کنند، به فرزندنشان بی احترامی نمی‌کنند، قدرت مطلق خدا به درون و بیرون ما احاطه دارد که در محضر خدا احترام او را نداریم که این حرمت‌ها باید رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••