اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۲۳:۲۵

چگونه دختران خود را به خواندن نماز تشویق کنیم؟

کانال ریحانه از کانال های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، بخشی از توصیه‌ها و راهکارهای رهبر انقلاب درباره ترغیب و تشویق نوجوانان به نمازخواندن را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

چگونه دختران خود را به خواندن نماز تشویق کنیم؟

به گزارش سراج24، اولین اجلاسیه‌ی نماز، مهرماه سال ۷۰ با پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. شاید همزمانی این اجلاسیه با روزهای بازگشایی مدارس بود که باعث شد ایشان در بخشی از پیام‌شان بگویند:

درکلاسهای‌ دروس‌ دینی‌ مدارس‌ و دانشگاهها درس نماز جایگاه‌ خود را بازیابد وسخنان‌ سنجیده‌ و افکار بلند در بازشناسی‌ نماز، فراهم‌ و در معرض‌ ذهن‌ و دل‌ دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ گذاشته‌ شود. ۱۳۷۰/۰۷/۱۶

رهبر انقلاب در سومین اجلاسیه‌ی نماز نیز، توصیه‌هایی برای تشویق نماز در نوجوانان داشتند:

پدران‌ و مادران‌ با گفتار و کردار خود، فرزندان‌ را به‌ نماز تشویق‌ و راهنمائی‌ کنند. معلمان‌، شاگردان‌ مدارس‌ و دانشگاهها را در سمت‌ و سوی‌ این‌ حقیقت‌ درخشان‌ به‌ حرکت‌ وادار نمایند...
هنرمندان‌ عزیز با زبان‌ شعر و قصه‌ و نقاشی‌ و جز اینها، و با آفرینش‌ آثار هنری‌ با کیفیت‌، بلکه‌ برجسته‌، دست‌ چیره‌ی‌ هنر را به‌ کاری‌ چنین‌ شایسته‌ مشغول‌ سازند.

در مدارس‌، معلمان‌ و #مدیران‌، و در همه‌ی‌ مراکز، مسئولان‌، با حضور خود در #صفوف_نماز، نمازگزاران‌ را تشویق‌ کنند. ۱۳۷۲/۰۶/۱۶
 ایشان در هفتمین اجلاسیه‌ی نماز، حتی توصیه‌های کاربردی به والدین و معلمان داشتند:

پدر و مادرها، کودکان و نوجوانان را با صورت و معنای این فریضه آشنا سازند و اگر باید از دیگران کمک گرفت، کتابهای شیرین و آسان فهم را برای کودکان خود بخوانند.

معلمان مدارس در هنگام نماز، نوجوانان پسر و دختر را به حضور در نمازخانه‌های مدارس تشویق کنند و خود پیش از همه به نماز بشتابند.
مسؤولان پرورشی مدارس، نماز را در رأس برنامه‌های پرورشی به شمار آورند. ۱۳۷۶/۰۷/۰۷

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••