سه شنبه 04 ارديبهشت 1397

فارسی
logo
seraj24
کد خبر: 173745
سم زدایی از بدن در کمتر از 30 دقیقه
فصل بهار بهترین زمان برای سم زدایی و تخلیه سمومی که در طول زمستان در بدنمان جمع شده اند، است.

به گزارش سراج24، سم زدایی باعث می شود احساس سبکی و سرزندگی بکنیم. البته با شنیدن کلمه سم زدایی، به یاد جلسات ورزشی دو ساعته در باشگاه و یا خوردن آب سبزیجات می افتید، باید در افکارتان تجدید نظر کنید. سم زدایی روزانه را در بهار به چشم خانه تکانی ببینید و یا شاید حتی راحت تر از آن. با شش گام ساده می توانید در بهار بدنتان را از سموم پاک کنید:

تا می توانید آب بنوشید: هر روز صبح قبل از هرچیز یک لیوان بزرگ آب که در دمای اتاق باشد همراه با چند قطره آب لیموی تازه بنوشید. این کار به پاکسازی کبد، آماده سازی سیستم هاضمه و آبرسانی به بدن کمک می کند. در طول روز نیز به نوشیدن آب ادامه دهید و اگر می توانید ترجیحا چند قطره آبلیمو یا سرکه سیب به آبی که می نوشید اضافه کنید.

تنفس عمیق داشته باشید: این که هر روز زمان کوتاهی را به خالی کردن ذهن و متمرکز کردن دوباره انرژی تان اختصاص دهید، به شما کمک می کند تا بهتر با استرس مبارزه کنید. هر وقت که نیاز به استراحت فوری یا کمی آرامش دارید، فقط کافی است دست از کار بکشید، چشم ها را ببندید و چند تنفس عمیق بکشید. اگر ذاتا اهل مدیتیشن نیستید، فقط روی تنفس خود تمرکز کنید.

سبزیجات پررنگ بخورید: سبزیجات تیره رنگ سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد گیاهی برای مبارزه با بیماری ها هستند. این سبزیجات سرشار از فیبر هستند و در کاهش یا حفظ وزن بسیار موثرند. مصرف این سبزیجات به احساس سیری طولانی مدت کمک می کنند. اگر اهل مصرف مستقیم این سبزیجات نیستید، می توانید روز خود را با یک نوشیدنی سبز شروع کنید. می توانید این سبزیجات را با روغن نارگیل تفت دهید و سپس میل کنید.

مواد غذایی ناشناس مصرف نکنید: از مصرف غذاهایی که نمی شناسید، پرهیز کنید. قبل از مصرف هرچیز، مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید. اغلب ما در شتاب معمول روزانه اغلب سلامیت خود را قربانی می کنید و غذاهایی را مصرف می کنیم که سرشار از ترکیبات مضر مانند اسیدهای چرب ترانس و یا فروکتوز هستند. به جای این کار موادی را مصرف کنید که مواد تشکیل دهنده آنها برایتان آشناست و می توانید نامشان را تلفظ کنید.!

روزانه 30 دقیقه ورزش کنید: اگر تمام زمستان را بی حرکت بوده اید، برخیزید و برای کاهش وزن تحرک داشته باشید. توصیه می شود بزرگسالان بین 46 تا 52 سال، هر هفته به طور میانگین دو ساعت و نیم ایروبیک و یا ورزش نیمه سبک داشته باشید.

30 دقیقه زودتر بخوابید: تعداد کمی از مردم از اهمیت خواب در بدن اطلاع دارند اما این را بدانید که خواب کافی فقط منجر به از بین رفتن خستگی نمی شود. تمام محرک های موجود نظیر تلویزیون، و تلفن های همراه را برای حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید و به محض رسیدن ازمحل کار به خانه، انواع چای گیاهی نظیر چای بابونه برای انبساط عضلات بدن و سیستم گوارشی را امتحان کنید تا خوابی راحت داشته باشید.

منبع: آوای سلامت

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.

آخرین اخبار

شکوری‌راد: بیماری بهانه بود با «کارگزاران» اختلاف سیاسی داشتیم
آخرین مهلت دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد
بعد از سال‌های طولانی تازه به شبهه آب و برق مجانی پاسخ دادیم
ماجرای زنی با دو همسر
3 رکورد بر باد رفته پرسپولیس
ایران اولین تیم حاضر در روسیه برای جام جهانی
چارچوب ها و اصول حقوق بشر و محیط زیست
دیدار فرمانده ارتش با خانواده شهید مدافع حرم
معرفی ۷ گزینه شهرداری تهران تا پیش از ظهر امروز
مالیات مشاغل خودرویی اعلام شد
لاریجانی:‌ گزارش امروز بانک مرکزی و وزارت قتصاد دارای اشکلات و نقص‌هایی بود
دلیل توقف پیش فروش یک ماهه و سه ماهه سکه
روحانی در بدو ورود به تبریز چه گفت؟
چرا برخی اصلاح‌طلبان به معصومین جسارت و توهین می کنند؟
دلایل احتمال فیلترینگ تلگرام،با وجود عضویت چند ده میلیون نفر ایرانی چیست؟
آیا اصولگرایان به دنبال تحقق دولت نظامی هستند؟
موشک‌باران مرکز تجمع مزدوران سعودی در یمن
تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهمان‌نواز
قاچاق گازوئیل و نفت با کمک یک شرکت پتروشیمی
بی تعهدی تلگرام به حقوق شهروندی ایرانیان
سیاست دولت در مسکن اجتماعی مشخص نیست
سقوط مشکوک خانم دکتر از برجی در تهران
واکنش وزارت دفاع یمن به ترور الصماد
خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول
وضعیت گزینه‌های شهرداری تهران به کجا رسید؟
تمایل ستاره پاریسن ژرمن برای بازگشت به بارسلونا
تصویری دیدنی از کوه سنگر اردبیل
سیل و آبگرفتگی در ۶ استان کشور
بازگشت استقلال مقابل پیکان اتفاقی نبود
هدف ترامپ تقویت مفاد برجام است
سفر غریبانه معاون وزیر ورزش به سوئیس!
عکس/ روزی که بندر انزلی ونیز شد!
پرحافظه‌ها چه می‌خورند؟
کنترل نامحسوس بانکها و صرافی‌ها
مفسدان اقتصادی برای تخریب سازمان اوج دست به جیب شدند!
بی‌فرهنگی یک پورشه‌سوار!+عکس
بعد از صعود طلاق، آمار ازدواج سقوط کرد!
ناکامی سعودی در خلق تصاویر مجازی
چهار نتیجه عمل به کلام خدا و پیامبر(ص) در کلام امام حسن(ع)
شانس تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر
کارمندی که شفر را عصبی کرد
ظرفیت های صنعتی و معدنی؛ زمینه ساز تحقق آرمانهای اجتماعی انقلاب
شورای فعلی تهران از شورای اول عبرت بگیرند
زنگنه: لایه نفتی پارس جنوبی را به توتال نمی‌دهیم
استقلالی‌هایی که در ذوب آهن احیا شدند
احتمال جدایی ستاره استقلال قوت گرفت
یکی از اعضای شورای شهر مشهد بازداشت شد
جزئیات نامه ۱۱بندی توکلی به جهانگیری
زمان برگزاری نشست دبیران «جمنا»
آخرین جزئیات از افتتاح استراتژیک‌ترین خط مترو تهران
امکان استعلام آخرین مالک سیم کارت موبایل در طرح رجیستری
ستاره دیگری از پرسپولیس در آستانه جدایی
تصمیم گیری برای رزمایش های مشترک در اجلاس IONS
دومین هافبک مغضوب برانکو
تلگرام چه طور ایرانیان را سرکار گذاشت؟
سامانه "نیما" قاچاق را کم می‌کند
خادم: بازگشتم دلیلی بر عقب‌نشینی از مواضعم نیست
جدیدترین جزئیات پرونده قاچاق خودرو
علیپور مقتدرترین آقای گل پرسپولیس
دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی در آستانه تعطیلی