اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۹:۳۴
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۳۵
اذان مغرب ۱۹:۰۳:۲۸
طلوع آفتاب ۰۵:۲۱:۱۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۴:۲۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۳۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۱۵:۴۷
«سیم خاردار»

چگونه یک تماشاگر با شخصیت باشیم

در این مطلب به گوشه ای از نکات لازم برای اینکه چگونه به عنوان یک تماشاگر با اخلاق و با شخصیت در مجامع ورزشی و ورزشگاه ها حاضر باشیم٬پرداخته شده است.

چگونه یک تماشاگر با شخصیت باشیم

«سیم خاردار» - علی سلطانی وش : همه ما ایرانی ها علاقه خیلی زیادی داریم به حفظ فرهنگ و تمدن چند هزار ساله و داشتن شخصیت در مجامع عمومی و جاهایی که دیده می شویم و همواره دوست داشته ایم  که آنگونه که اصول اخلاق و قانون و عرف جامعه می گوبد برخورد کنیم. بر همین اساس هم همواره دنبال یادگیری نکات  و دانستنی های لازم برای خوب بودن در هر عرصه ای هستیم. در این مطلب سعی شده است گوشه ای از نکات لازم را برای  اینکه چگونه بعنوان یک تماشاگر با اخلاق و با شخصیت در مجامع ورزشی و ورزشگاه ها حاضر باشیم را مرور کنیم.

1- یکی از مهمترین مولفه های تماشاگر باشخصیت٬ داشتن اطلاعات در خصوص خانواده بازیکن  است و بخصوص مادر و خواهران او تا در صورت اشتباه بازیکن با یادآوری مسائل  ژنتیکی وی تاثیر اشتباهات قبلی خانواده  بازیکن این نکته را گوش زد کند که نباید از مسائل تربیتی و وراثتی غافل بود تا ضمن تذکری اخلاقی به بعد علمی تماشاگران نیز افزوده شود.

2- از دیگر ویژگی های یک تماشاگر با شخصیت این است که به سنت های جامعه پایبند باشد و همواره سعی در بازگشت به خویشتن و رسم و رسوم سنتی جامعه باشد. برای مثال اگر احساس کرد که صندلی های استادیوم٬ سنت را زیر سوال برده و مدرنیته بی روح را حاکم کرده٬ می تواند همزمان با خوردن گل توسط تیم خودی و یا در پایان بازی که توام با شکست برای این تیم باشد آنها را کنده و نهضت ملی بازگشت به سنت را ادامه دهد.

3- افراد با شخصیت معمولا دارای اطلاعات عمومی بالا و دایره واژگان وسیع می باشد لذا یک تماشاگر باید به فکر انتقال این دایره بزرگ به دیگران به خصوص کودکان و نوجوانان حاضر در ورزشگاه باشد و اگر آنها در دایره واژگان خود از کمبود فحش و کلمات رکیک و چیزدار رنج می برند و بلند فریاد زدن آن گامی دیگر در راستای جریان آموزش عمومی بردارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••